Toshihiro ANZAI timeline
創発するネットワーク Emergent Network
安斎利洋・中村理恵子と仲間たち展
愛・地球博 連続カンブリアンゲーム
Cambrian Game in the Forest 2005
顔ポイエーシス Face Poiesis 2003 (NTT/ICC )
タブラ・ピクシマ Tabula Pixema
Anonymous Portraits
〈再帰レンズ〉によるエスキス
NHKハート展
北京連画
Renga in Beijing
二の橋連画 ━ 影響のコラボレーション
Ninohashi Renga "Inspiration Naetwork" NTT/ICC
PROMETHEUS 現代の錬金術師たち
P3(四谷)
SIGGRAPHの淵より
Siggraph'94連画ブース報告
安斎利洋/中村理恵子「連画」展
東京国際美術館・T-BRAIN CLUB
夢の中の2つの方角
神戸ハーバーランドセンター コンピュータアートギャラリー
連画ノート
Renga Note
A-Life World「人工生命の美学」展
東京国際美術館・T-BRAIN CLUB
The Land of Ramblers 迂回好きな人々の土地
algorithm - representation アルゴリズム-リプリゼンテーション作品
They sprout on the land of pixel space.
They wish to grow without bending,
but inhibit themselves from cutting each other.
They repeat trial and error;
they grow and branch only when they achieve adaptation.
They slowly become less willing to grow straight,
and begin to coil.
When they are exhausted to a certain degree,
they stop to grow and die.
彼らは画素空間の土地に発芽する
彼らは曲がらずに伸びたいと願うが
他の枝と交差することを嫌う
彼らは試行を繰り返し
適応する形をみつけると成長し、分岐する
彼らは疲労すると、しだいに曲がることを許容し
蔓巻き始める
彼らは疲れ果てると成長を断念し、死ぬ
They wish to grow without bending,
but inhibit themselves from cutting each other.
They repeat trial and error;
they grow and branch only when they achieve adaptation.
They slowly become less willing to grow straight,
and begin to coil.
When they are exhausted to a certain degree,
they stop to grow and die.
彼らは画素空間の土地に発芽する
彼らは曲がらずに伸びたいと願うが
他の枝と交差することを嫌う
彼らは試行を繰り返し
適応する形をみつけると成長し、分岐する
彼らは疲労すると、しだいに曲がることを許容し
蔓巻き始める
彼らは疲れ果てると成長を断念し、死ぬ